29 Nisan 2015 Çarşamba

Kuşuluların 20- 26 Nisan 2014 tarihinde İçişleri Bakanlığına 850 imzalı gönderdiği ARAÇ gereçlerle ilgili dilekçe

20- 26 Nisan 2016 tarihinde İçişleri Bakanlığına 850 imzalı dilekçe gönderildi
============================================

T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
MAHALLİ İDARELER GENEL İDARELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE
ANKARA
Bizler Kütahya ili Simav İlçesi Kuşu Köyünde doğmuş büyümüş ve yaşamakta olan Kuşu’nun köy olmasını istemeyen İnsanların oluşturduğu ‘Kuşu Köy Olmasın Platformu’ üyeleri olarak kanunu dayanağı olan iki talebimizi makamınıza sunmak istiyoruz.
11/12/2012 tarihinde kabul edilen 6360 sayılı On Üç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Altı İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun Geçici 2.maddesinin 1 bendinde belirtilen ;
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Türkiye İstatistik Kurumu tarafından tespit edilen 2011 yılı Adrese Dayalı Nüfus Sayım sonuçlarına göre nüfusu 2.000’in altında olan ekli (27) sayılı listedeki adları yazılı belediyelerin tüzel kişilikleri ilk mahalli idareler genel seçiminden geçerli olmak üzere kaldırılarak bu belediyeler köye dönüştürülmüştür.’’
Hükmü gereği Kütahya ili Simav İlçesi Kuşu Beldesi 30 Mart 2014 tarihi itibari ile köy tüzel kişiliğine dönüştürülmüştür. Bizler aşağıda açıklanan hususlardan dolayı bu kanunun mağduru olduğumuzu düşünmekteyiz. Şöyle ki;
A) Kanunun çıktığı tarihte Kuşu Beldesinin nüfusu 2000’in üzerindedir.
B) Kanunun çıkmadan evvel yapılan birleşme ve katılma işlemleri ile nüfusunu 2011 verilerinde 2000’in üzerine çıkaran 33 beldenin bu birleşme ve katılma işlemlerinin gerçekleştiği 2012 tarihinde Kuşu’nun doğal nüfusu 2000’in üzerindedir.
C) 19 Mayıs 2011 tarihinde meydana gelen 5,9 Simav depremi sonrası yüzlerce hissedilir deprem meydana geldiğinden deprem korkusuyla geçici göçler yaşanmış ve depremler azalıp bitince hayat normale döndükten sonra geri göçlerle Kuşu Kasabası’nın nüfusunun Resmi TÜİK verilerine göre 2207 olduğu açıklanmıştır.
D) Kuşu Kasabası’nın 2013 TÜİK verilerine göre Nüfusunun 2158 olduğu açıklanmıştır.
E) 442 sayılı Köy Kanununun 1.maddesinde ;
Madde 1 – Nüfusu iki binden aşağı yurtlara (köy) ve nüfusu iki bin ile yirmi bin arasında olanlara (kasaba) ve yirmi binden çok nüfusu olanlara (şehir) denir. Nüfusu iki binden aşağı olsa dahi belediye teşkilatı mevcut olan nahiye, kaza ve vilayet merkezleri kasaba itibar olunur. Ve Belediye Kanununa tabidir.
Hükmü gereği Kütahya ili Simav İlçesi Kuşu Beldesi kasaba olarak tanımlandığı ve 442 sayılı kanuna aykırı olduğu için yürütmenin durdurulması tüzel kişiliğinin devamı gerekmektedir. Bu talebimizi ŞUBAT 2014 tarihlerinde 34 bireysel dilekçe ile bakanlığımıza yapmıştık. Dilekçelerimize; 6360 sayılı kanun gereği “İçişleri Bakanlığında yapılacak herhangi bir işlem bulunmamaktadır.” Cevabını verilmiştir. Ancak 442 sayılı Köy kanunumuzun 1.maddesine dayanarak Ülkemizde 2013 nüfusu 2000 altında olup (ÖRNEK: Kütahya Aslanapa İlçesi 1700 – Simav Güney Beldesi 1825) birçok ilçe ve belde 30 Mart 2014 tarihinde Belediye Başkanı seçmişlerdir. Bahsedilen bu ilçe ve beldelerin belediye başkanı seçmesinin tek kanunu dayanağı olan 442 sayılı köy kanunun 1.maddesinin Kuşu Beldesinin tüzel kişilin devamı isteminde göz ardı edilmesi Anayasamızın eşitlik ilkesine aykırıdır. Bu yüzden konu tarafımızca yargıya taşınmıştır.
Bizler depremzede belde halkı olarak telafisi mümkün olmayan mağduriyetin giderilmesinin Kanun değişikliği veya mahkeme kararı ile mümkün olduğunu biliyor ve kuru bir inat veya kabullenememe duygusal yaklaşımıyla bir istekte bulunmuyoruz. Bizler yasal ve kanuni bir talepte bulunduğumuzu düşünüyoruz. Bu yüzden belediye tüzel kişiliğinin devam etmesi için gerekli düzenlemenin yapılmasını talep ediyoruz.
Yasal dayanağı olan diğer talebimiz ise kapanan belediyelerin taşınır ve taşınmazlarının köy tüzel kişiline devri ile ilgilidir. 6360 sayılı kanunun ;
EK-20
GEÇİCİ MADDE 2 – (2) Bu madde ile tüzel kişilikleri kaldırılan belediyelerin personeli, her türlü taşınır ve taşınmaz malları, hak, alacak ve borçları il özel idaresine devredilir. Hazinenin özel mülkiyetindeki veya Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki taşınmazlardan Maliye Bakanlığınca, bu maddeyle tüzel kişilikleri kaldırılan belediyelere tahsis edilmiş olanlar, komisyon kararıyla, ihtiyaçlarına göre ilgili il özel idarelerine veya köy tüzel kişiliklerine tahsis edilmiş sayılır. Ancak, köye dönüştürülen belediyelerin ihtiyaç duyulan taşınmazları ile araç ve gereçleri komisyon kararıyla ilgili köy tüzel kişiliğine bırakılır. Mahkemelerde süren davaları ile belediye olarak faaliyet gösterdiği döneme ve yapılan işlemlere ilişkin olarak açılacak davalarda, muhatap ilgili il özel idaresidir.
30 Mart 2014 Yerel seçimlerinde 2158 nüfuslu 1648 seçmenli Kuşu Beldesi halkı sandığa gitmemiş , oy kullanmamış ve Kanun gereği kaymakamlık tarafından 1 Haziran 2014 tarihine kadar Okul Müdürümüz Muhtar vekili olarak görevlendirilmiştir. 02 Nisan 2014 tarihinde Kütahya İl Özel İdare Müdürlüğü Sadece Cenaze taşıma ve yıkama aracını köy tüzel kişiliğine aktarmış ve belediyeye ait iki otomobili beldeden nakil ettirmiştir. 03 Nisan 2014 tarihinde diğer İş makinası ve itfaiye gibi araçların nakli gerçekleştirmek istemiş Kuşu Halkı ise bu idari tasarrufun yukarıda belirtilen; “Ancak, köye dönüştürülen belediyelerin ihtiyaç duyulan taşınmazları ile araç ve gereçleri komisyon kararıyla ilgili köy tüzel kişiliğine bırakılır. “
Hükmüne aykırı olduğunu düşündüğünden bu araçların nakline karşı çıkmış ve suç unsuru içermeyen bir demokratik tepki ile yetkililere sesini duyurmaya çalışmıştır. Sayın Kütahya valimizin duyarlı yaklaşımı ile araçların nakil işlemleri durdurulmuştur. Kuşu’nun bu hak arama sesini duyurma çalışmaları bazı basın organlarınca maalesef sivil itaatsizlik , direniş, isyan gibi kavramlarla kamuoyunu sunulmuştur.Ancak bizler Devletimize karşı itaatsiz değiliz,direniş ve isyan içinde olmadığımızı hakkımızı Kanunlarımızın vatandaşa izin verdiği sınırlarda arayıp devlet büyüklerine sesimizi duyurma derdini anlatma çabası içindeyiz.Başka bir amacımız ve düşüncemiz bulunmamaktadır.
Valilik Makamına Kuşu ‘da yaşayan ve yaşamaya devam edecek insanların Kapanan belediye taşınırlarından hangilerinin ihtiyaç duyulan araç gereç olduğunu anlatan 22 Nisan 2014 tarihli bir dilekçeyi (850 imzalı 34 sayfalık imza listesi ile) Valilik makamına sunulmak üzere Simav Kaymakamlığına arz edilmiştir.
Bizler Kasım 2013 tarihinden bu yana Kuşunun köy olmasını istemeyen insanlardan oluşan siyasi ve ideolojik hiçbir yönü olmayan konusu, amacı ve ümidi sadece belde tüzel kişiliğinin devam etmesi olan KUŞU KÖY OLMASIN platformu üyeleri olarak 5 aydan fazla sürede demokratik sınır ve kurallarda 15 farklı demokratik tepki ile dilekçemizde özetlediğimiz dayanaklarla bu mağduriyetin giderilmesi hak kaybının önlenmesi ve adaletin tecelli etmesi için yasama yürütme ve yargı makamlarına kanunlarımızın izin verdiği ve çizdiği yol haritasından çıkmadan giderilmesi için uğraşmayız.
Kuşu Belediyesinin tüzel kişiliğinin sonlandırılıp köye dönüştürülmesi idari tasarrufunun yürütmesinin durdurulması ve tüzel kişiliğin devamı için gerekli işlemin yapılmasını istiyoruz. 1 belediye başkanı , belediye meclis üyeleri ve 4 mahalle muhtarı ile yönetilen bir kasabanın 1 muhtar ve ihtiyar heyeti ile yönetilmesinin güçlüğü aşikar olup Kuşu’da kimse muhtar adayı olmak istemiyor ve kimse köy muhtarı seçmek istememektedir. Kuşu’nun yakın çevresindeki 8 köy düşünüldüğünde bu bölge için belediye hizmetlerinin kaçınılmaz bir gereklilik olduğu anlaşılacaktır. İlk ara seçimde Köy muhtarı değil Belediye başkanı seçmemiz için gerekli çalışmanın yapılmasını yüksek makamlarınıza arz ederiz.
22/04/2014
KUŞU KÖY OLMASIN PLATFORMU

Ek :1 İmza Listesi (34 sayfa)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder